Gasztrokalandok

Zánka és környéke 2.nap

Az előző napi aktívkodás után, ma egy kicsit lazábbak akartunk lenni, ami persze nem egyszerű, ha ilyen sokszínű helyen vagy. Miután megreggeliztünk a szálláson, felszívtuk magunkat és Mindszentkálla felé vettük az irányt. Olvastunk korábban egy mezítlábas parkról, a Mezítkáli-Mezítlábas Mászkálóról, így ott kezdtük a napot.

Felnőttként is izgalmas egy mezítlábas park? Naná!

Tudom, ez alapvetőleg gyerekeseknek lehet izgi, de felnőttként is azt mondom, elég metál hely. Mindig nagyra értékelem, ha valaki kreatív és valóban egyedi alkotására törekszik, ez a hely tényleg ilyen, minden szeglete ki van találva és nem csak amolyan körbemegyünk a kavicson és intünk, hogy pá.

A nagyjából 1000 négyzetméteres területen vannak készségfejlesztő játékok, a személyes kedvencem, hogy egy vitorlást kell a szél segítségével egyik helyről a másikra juttatni, tényleg vagányra sikerült. A helyben erősen játszik a piknik faktor, vannak árnyékadó fák, így pihenésnek sem utolsó.

a szemuveges srac_zanka es kornyeke, mezitkali mezitlabaspark

Mivel évek óta járjuk a kis falvak izgi bisztróit, adta magát, hogy a mindszentkállai Káli-Kapocs bisztróban ebédelünk. A hely leginkább a budapesti romkocsmák hangulatát idézi, bájos szockó hangulata párosul a csíkos székek világával. Az egyik helységben van egy régi vespa motor is kiállítva, ha ilyet látok, mindig megutaztat és a kacskaringós olasz utcácskákban képzelem magamat. Maga az étel semmi extra, inkább italozáshoz tudnám elképzelni este 6 és éjfél között.

Ebéd után Kő-Fagyi? Kb. 100 méterre a Káli-Kapocstól található a környék már-már ikonikus fagyizója, a Kő-Fagyi, ami ugyan pár éve nyílt de sokan rákattantak. Tudomásom szerint egy környékbeli gazdaságból érkezik a tej és több más alapanyag is helyi. Van náluk rozé fagyi is, amit természetesen nekem is le kellett tesztelnem, javaslom kipróbálásra másnak is, bár nekem jobban bejön az autentikus fagyi-vonal. Érdemes úgy kalkulálni, hogy jókora sor tud összejönni, ami érthető. Összességében örömteli, hogy van itt egy ilyen szuper hely, máskor is vissza fogunk térni.

Kőtenger? Há persze, hogy KŐ!

Ha Mindszentkálla, akkor Szentbékkála is. Autóval 5 perc és a szentbékkálai kőtengernél vagyunk, mondjuk alapból az egész Káli-medence egy nagy kőtenger, sokfelé bele lehet „botolni” azokba a bizonyos kövekbe, legutóbb Salföldön tettünk egy kirándulást a témában, viszont a Szentbékkállai mindenek felett áll. A kőtenger felé haladva már máskor is feltűnt a Káli Lovaspolo Klub (wine&polo) pálya, viszont neten kutakodva nem igazán jutottam extra információhoz. Maga a sport eléggé izgalmasnak tűnik, egyszer megnéznék egy „meccset” élőben is, remélem működik a pálya, csak én vagyok béna.

Szóval Kőtenger

a szemuveges srac_zanka es kornyeke, kali kovek, kotenger

Nem is olyan régen, nagyjából több millió évvel ezelőtt a Pannon tenger aljzatának kövei valahogy kibírták az idő megpróbáltatásait és abban a kegyben részesítettek bennünket, hogy megnézhessük őket. Ha a környéken jártok és van 2 szabad órátok, mindenképpen ez legyen az a hely, ahová eljöttök. Elvarázsolt világ, a kövek világa, ahol igazi időutazás vár a látogatóra. Egykoron minden bizonnyal törpék és óriások éltek itt és el tudnék képzelni egy Gyűrűk Ura részt is, ahogy Frodó kavirnyászik a fekete lovasok elől és elbújik az egyik repedésben, miközben megkóstol egy a szemüveges srác által készített hárslevelűt 😀 . Kisgyerekes családoknak is jó időtöltés, mivel a sziklák nem túl magasak és nem is csúsznak.

Ránéztem a nemlétező órámra majd konstatáltam, hogy már este 7 van és szégyenszemre nem terveztem mára boros programot, így úton Zánka felé megálltunk a Pálffy Pincészetnél Köveskálon. Évekkel ezelőtt egy budapesti borbemutatón találkoztam először a tulajdonossal, Páffy Gyulával a Dobló Bor & Bárban, majd egy olasz borászbarátomat, Yarit is elhoztam hozzájuk egy kóstolóra. Aztán két éve az Ulbert-Hesz Projecttel zenéltünk is itt az egyik nyáresti rendezvényükön. Pálffyék nagyon kedves emberek, sokat tettek már azért, hogy ismertséget szerezzenek a Káli-medence borainak. Nyáron rendszeresen vannak náluk vacsorák, koncertek, érdemes benézni hozzájuk.

a szemuveges srac_zanka es kornyeke, palffy pinceszet

A már-már kötelező Pálffy pincészet

Szerencsémre otthon volt a tulajdonos, kicsit beszélgettünk a boros projektemről is, majd betankoltam borokkal, nehogy már bor nélkül maradjak a nyaraláson. Mire visszatértünk a szállásra, a gyerekek gyorsan kidőltek, mi pedig feleségemmel kiültünk a teraszra és megbontottuk a 2018-as Pálffy Olivin Furmintot. A nap eközben szépen ereszkedett alá és emlékeztetett, hogy ez a nap is a végéhez közeledik.